Kaapstad hier komen we.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu Kaapstad hier komen we.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu

Kaapstad hier komen we....

Blijf op de hoogte en volg Rychard en Bianca

14 September 2016 | Nederland, Amsterdam

Woensdag 14 september 2016

Vanmorgen om 5.00 uur de wekker gezet, zodat we rond 5.30 uur konden eten om daarna de laatste dingen in de koffers te stoppen en naar de lobby te gaan om klaar te zijn om de shuttlebus van 06.40 uur te nemen om naar Schiphol te gaan waar we ongeveer 10-15 minuten later zullen arriveren.

Op Schiphol aangekomen de e-tickets registreren zodat we de boardingpassen kunnen uitprinten om daarna gelijk de bagage in te checken.
Dan door de douane, waar we een bodyscan krijgen en een irisscan.
Deze keer moet Rychard alleen worden gefouilleerd en blijft Bianca buiten schot.

Dan is het nog even op Schiphol rondkijken en naar de gate te gaan waar we moeten gaan boarden.
Om 10.09 uur vertrekken we vanaf Schiphol (9 minuten later als gepland) en om 21.11 landen we op Cape Town (4 minuten eerder). We hebben maar liefst 9698 km afgelegd.
Het was een lange, vermoeiende vlucht, met heel veel turbulentie (regenbuien, windsnelheden, etc.). Niet echt Bianca haar ding, maar het is niet anders.
Het eten is prima aan boord bij de KLM. 1e ronde was drinken met nootjes en daarna drinken, daarna drinken en warme maaltijd (kip of pasta\ met wederom wat te drinken, later drinken met chips of ijs, nogmaals drinken met een broodje eiersalade, weer drinken en drinken pizza met salade en toetje en daarna nog een paar keer drinken.

Als je de vlucht terug wilt zien, klik dan hier op deze link (of kopieer de tekst in de balk).

Op Cape Town International Airport moeten we eerst door de douane waar we ook hier weer extra controles hebben (irisscan, vingerafdruk).
Dan is het wachten op de koffers en dan moeten we door de rij van naambordjes lopen om degene te zoeken die ons naar het hotel brengt.
Hij blijkt ook nog een andere familie op te moeten pikken en deze naar een ander hotel te brengen. Dus gaan wij alvast voor de eerste keer pinnen op Afrikaanse bodem.

Als de andere familie ook is gearriveerd en heeft gepind, kunnen we naar de bus lopen en onderweg naar het hotel.
Hier inchecken en dan snel naar onze kamer toe.
Het is inmiddels 23.05 uur.
Even het verslag schrijven en dan snel naar bed toe.
Wat zullen wij lekker slapen.

We hebben weer voet aan wal gezet in ons 2e thuis.

Welterusten voor nu en tot het volgende reisverslag.

Groetjes en liefs van ons vanuit Kaapstad.

• 15 September 2016 - 07:50

Anita:

Hey hey,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen in Kaapstad.
    Nu genieten van al het moois dat jullie gaan zien.
    Enne die turbelentie Bianca, tja die ben je nu zo vergeten

• 15 September 2016 - 09:12

Miranda:

hoi daar,

fijn dat jullie er zijn, en nu maar genieten! (niet teveel struisvogelbiefstuk hoor ;) ) Liefs Miranda en NIco

• 15 September 2016 - 21:23

Pa En Ma:

jullie zijn gezond aangekomen.de buikpijn van Bianca is nu ook wel over denk ik. ga er nu maar lekker van genieten en tot horens. pa en ma