4e dag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu 4e dag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu

4e dag Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Rychard en Bianca

18 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondag 18 september 2016

Gisterenavond de groep ontmoet tijdens het avond diner.
Er zitten 4 mensen uit Bergen Op Zoom bij (Connie, Willy, Kees en Johan)
2 uit Enschede (Frank en Herma) en 1 uit Eindhoven (Ireen) en 1 uit Assendelft (Sven) en ik dacht 1 uit Friesland (Jeanet) en dan nog de 2 broers Wim en Frans uit weten we niet meer.

Vanmorgen moeten we om 7.30 uur op pad, dus vroeg eruit.
Het is de marathon van Kaapstad, dus hebben we vanmorgen geen stadswandeling door Kaapstad, maar morgenochtend.
Na het ontbijt rijden we eerst een stuk van de blauwe route van de hop on - hop off bus (cliffbay etc.) richting Houtbaai waar we naar Seal Island gaan met de boot om 35 verschillende zeehonden of zeerobben te spotten.

Daarna vertrekken we met de bus richting Cape Point bij Kaap de Goede Hoop, het uiterste zuidpuntje van het Kaapse schiereiland.
Onderweg genieten we van een beeldschone omgeving vol prachtige baaien en ruige kliffen. We zijn naar de vuurtoren gelopen en met de bus naar het meest uiterste zuidpuntje gereden (vanwege de tijd).
We staan letterlijk op het zuidelijkste puntje van het Afrikaanse continent en kijken over 2 zeeën die bij elkaar komen (de Atlantische en de Indische oceaan),
We hebben inmiddels dassies, baboons, salamanders en struisvogels gezien!!

Cape Point is het zuidoostelijke punt van Zuid-Afrika met een oude vuurtoren. Je kunt naar de vuurtoren klimmen met een trap die verderop op een klif staat. Hier zie je de 2 oceanen bij elkaar komen, de Atlantische en de Stille oceaan. Je moet wel even 15 minuten trappenlopen om van het mooie uitzicht over de 2 oceanen te kunnen genieten. Maar het is zeker de moeite waard.

Hierna rijden we naar het beroemde punt “Kaap de Goede Hoop”, de plaats waar de Europeanen het eerst aan wal kwamen. Dit werd eerst gezien als het zuidelijkste puntje van Afrika maar dat is helaas niet zo. Dat ligt een stukje verder. Wel een mooie plaats en we maken allemaal foto’s van het bord met de naam, de omgeving en de zee.

Daarna rijden we richting Boulders Beach, hier zijn we 2 walvissen langs de kust in het water spelen.

Dan komen we aan in Simon’s Town, waar we de pinguinkolonie bekijken. Een leuke gewaarwording om deze kleine dieren van zo dichtbij op een hagelwit strand te zien.
Er zijn 2 stranden waar ze te zien zijn. Op 1 strand zie je enkele pinguïns, je hoeft hier niet te betalen. Er is een ander strandje met de naam Boulders Beach, hier moet je wel betalen. R65, dat is € 4. Dit strand is helemaal afgezet en is een beschermd gebied. Er liggen overal nestkasten. Via een loopbrug loop je over het strand en kun je genieten van deze koddige beestjes. Een genot om ze te zien lopen over het strand, in de zee. Met grote getalen zijn ze hier aanwezig. Ook jonge pinguïns die heel liefelijk worden verzorgd door de ouders.

Daarna gaan we eerst lunchen en hierna rijden we via de andere kant van het schiereiland op ons gemak terug naar Kaapstad, waar we de Tafelberg bezoeken.

Het is inmiddels een graadje of 27 en de kabelbanen draaien, dus dit gaat helemaal goedkomen.
Om 15.15 uur in de rij gaan staan en om 16.30 uur waren we in de kabelbaan naar boven (het was druk!).
Dit gaat een stuk lekkerder als de hele trip naar boven te moeten wandelen hihi.

Boven rondgelopen en foto's geschoten en van het schitterende uitzicht genoten (dit was nog mooier dan gisteren!!)
Daarna moesten we terug naar beneden, maar ook hier stonden we weer in de file (laatste afvaart met de gondel om 19.00 uur). Ook naar beneden met de kabelbaan is een genot vergelijken met de wandeltocht gisteren naar beneden.....
Om 18.20 uur waren we weer beneden met de kabelbaan.
We hebben wederom genoten!!

We zouden eerst terugrijden naar het hotel en van daaruit taxi's bestellen naar Waterfront voor het avondeten.
We vragen aan Marius (de reisleider) of Brian (de chauffeur) ons niet gelijk naar Waterfront kan brengen.

Iedereen in de bus is het daarmee eens en zo geschiet dit.

We hebben bij een typisch Afrikaans restaurantje gegeten, namelijk Karibu. Wij hadden allebei een overheerlijke struifvogelfilet met wedges en groenten. Jammie, jammie, jammie.
Ook bij Sven, Frank en Herma heeft dit heerlijk gesmaakt.

Daarna teruggelopen naar de taxi standplaats en daar een taxi teruggenomen naar het hotel voor 50 rand met zijn 5-en (omgerekend 3 en een halve euro).
Daar zijn we rond 21.30 uur weer terug en na nog wat gedronken te hebben in de bar gaan we rond 22.30 uur naar onze kamer.

Daar snel gedoucht en het reisverslag maken (foto's volgen morgen) om vervolgens heerlijk te gaan slapen.

Morgen gaat om 6.00 uur de wekker want om 8.00 uur moeten we het mooie Kaapstad verlaten om naar Stellenbosch te gaan.

Welterusten voor iedereen en tot het volgende reisverslag.

Bai dankie en veel liefs van ons.

• 19 September 2016 - 06:45

Pa En Ma:

leuk dat er mensen uit b.o,z bij de groep zijn. geniet van de komende dag en groetjes van ons.

• 19 September 2016 - 08:35

Miranda:

wow dat is weer een mooie dag geweest! ik krijg er ook zin in. groetjes Nico en Miranda.

• 19 September 2016 - 10:02

Hans & Jeannette :

Wederom een leuk verslag. Dit zijn wel heel bekende plekjes voor ons. Mooi dat jullie ook nog walvissen hebben gezien en nogmaals de Tafelberg op zijn geweest. Restaurant Karibu is inderdaad prima daar hebben wij ook een keer gegeten.
    Groetjes Hans en Jeannette

• 19 September 2016 - 10:03

Anita:

Hoi hoi,

Fijn dat jullie de tafelberg nu nog mooier hebben gezien.
    Geniet van alle mooie dingen en verl plezier met de groep.

Groetjes

• 19 September 2016 - 21:51

Ma:

fijn dat jullie zo genieten ..
    en voor allen veel plezier liefs ma xx
    en leuk die verslagen..