Moremi Nationaal Park (dag 20 met de groep) - Reisverslag uit Maun, Botswana van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu Moremi Nationaal Park (dag 20 met de groep) - Reisverslag uit Maun, Botswana van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu

Moremi Nationaal Park (dag 20 met de groep)

Blijf op de hoogte en volg Rychard en Bianca

04 Oktober 2016 | Botswana, Maun

Vandaag gaat om 5.00 uur de wekker.
We gaan samen met Herma en Frank een gamedrive maken.
Om 5.45 uur zijn we bij de receptie en vragen we om onze ontbijtpakketten.
Deze staan nog niet klaar maar worden gelijk bij het restaurant voor ons opgehaald.
Daarna is het wachten tot we worden opgehaald door de open 4WD safari jeep, dat zal rond 6.00 uur zijn als het goed is.
Marius komt ons uitzwaaien en indien nodig actie ondernemen.
Dit blijkt geen overbodige luxe, want om 6.05 uur is er nog steeds geen safari jeep. Marius gaat bellen en krijgt te horen dat de ranger onderweg is. Om 6.15 uur komt deze dan eindelijk aanrijden en we hebben een hele safari jeep voor ons 4-en alleen. Heerlijk!!
Onze ranger van vandaag heet Owen.

We moeten nog een stukje rijden naar de ingang van het park over asfaltweg en een lange zandweg.
We maken op een bijzondere manier kennis met de ongerepte natuur van Botswana in het Moremi Nationaal Park.
Dit is één van de mooiste wildparken van Botswana en minder toeristisch dan het bekende Chobe Nationaal Park.
Dat is inderdaad helemaal waar kunnen we beamen.
We zijn er nog maar net en hebben ons olifantenmomentje al.
We rijden tussen de wilde dieren dat we ze bijna kunnen aanraken.
We rijden over poep, diepe sporen in het zand (nee, we komen niet vast te zitten en hoeven niet te duwen), dan moeten de armen binnenboord en moeten de hoofden naar beneden omdat we langs (doornen)bosjes etc. rijden die terug de jeep in komen na het langsrijden ervan.
Het is dan ook vaak in de safarijeep van ooooh, gaaaaf, mooi hé, klikkkkk klakkkkkk, etc.

Op een gegeven moment is het tijd om wat te eten en te drinken en wel op de plaats waar 1 of 2 minuten daarvoor nog de olifanten en de bavianen liepen. Daar sta jij dan verdekt opgesteld tussen de bosjes naast de 4WD je boterham te eten en je koele drankje te drinken aan de kant van de rivier. Wel een aparte ervaring, het besef dat je midden in het wild staat. Je kunt hier zo maar een prooi zijn van een of ander roofdier. De mens staat hier echt niet bovenaan de voedselteken.

Een heerlijk rijwindje met een mooie zonnige, warme dag.

Het landschap is niet te beschrijven, dat moet je echt zelf hebben gezien. Het is heel mooi en we hebben veel dieren gespot.
Wat dan horen we jullie denken............
Grondeekhoorns, diverse vogels, roofvogels, struisvogels, koedoes, impala's, springbokken, heel veel olifanten met en zonder jongen, giraffen (ook liggend), nijlpaard in het water, steenbokken, jakhalzen, read beast, iets wat tussen een impala en springbok in zit en het is rood (we zijn de naam kwijt), Kingfisher vogel, wrattenzwijnen (heel veel), libellen, etc.
We hebben vandaag zo'n 200 kilometer gereden.

Helaas hebben we wel leeuwensporen gezien, maar niet de leeuwen zelf. Heeft niet aan Owen gelegen, want die heeft elk spoor wat hij tegenkwam gevolgd en verder. Waarschijnlijk lagen de leeuwen verdekt opgesteld in het hoge, gele gras en dan kan je ze niet spotten.
Ook hebben we hyena sporen gezien, maar helaas geen hyena.
Ook helaas geen buffels gespot.
Maar we hebben genoeg anders moois gezien en hebben ontzettend genoten.
Kicken en eng tegelijk als olifanten oversteken over de weg en een schijn aanval maken.

Rond 18.00 uur terug in het hotel en lekker een verkwikkende douche genomen en al het zweet en zand van weer van ons afgespoeld.

Om 19.45 uur eten in het restaurant van de kaart.
Ditmaal eens geen wild, maar spaghetti bolognese en beef lasagne.
Het heeft ons weer prima gesmaakt.
Na het eten nog wat nagepraat over de dag en daarna gaan wij alvast de rekening betalen bij de receptie, zodat we dat morgenochtend niet meer hoeven te doen.

Om 22.30 uur zijn we terug op de kamer en werken we nog even voor jullie het reisverslag bij en gaan daarna heerlijk slapen. Het was tenslotte weer een lange dag vandaag.
We zijn nu weer helemaal bij en moeten weer afwachten hoe het de komende dagen gaat worden met de wifi.
Horen jullie morgen dus niets, dan hebben we helaas geen wifi.

Het was een warme, zonnige dag, graadje of 40, dus dat wordt straks flink afkicken in Nederland.

Welterusten voor nu en bedankt voor jullie lieve reacties.
Veel liefs en groetjes van ons uit Botswana.

• 04 Oktober 2016 - 23:35

Frank & Anita:

Jullie hebben weer veel gezien vandaag....
    Weer mooie foto's en herinneringen erbij.
    Succes morgen en we zien het wanneer je weer wifi hebben.
    Genieten hoor samen

Dikke kus xxx

• 05 Oktober 2016 - 08:14

Sven :

IK WIL WEER TERUG!!!

• 05 Oktober 2016 - 09:05

Miranda:

Wow wat een mooie tocht hebben jullie gemaakt zeg zo te lezen. 40 graden, dat was wel wat anders dan toen jullie pas aankwamen. geniet er nog lekker van. Groetjes en liefs van ons.

• 05 Oktober 2016 - 09:46

Hans & Jeannette :

Hoi Rychard en Bianca zo te lezen hebben jullie wel een hele mooie Game drive gemaakt.
    Ook wel prettig dat jullie maar met 4 personen waren.
    Goede reis verder.
    Groetjes Hans en Jeannette

• 06 Oktober 2016 - 07:01

Ma:

zo ik heb heel wat te lezen
    en lees hoe jullie genieten
    en hoe mooi het is en warm
    veel liefs ma xx