2e dag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu 2e dag Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu

2e dag Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Rychard en Bianca

16 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag 16 september 2016

Vandaag hebben we heerlijk lang uitgeslapen (de laatste keer deze reis) om daarna na het douchen lekker te gaan ontbijten.

Helaas werkt het weer vandaag wederom niet mee......
Het regent pijpenstelen en de temperatuur is maar zo'n 10 graden met een nog hardere wind dan gisteren.

Dus wederom kunnen we vandaag weer niet de Tafelberg gaan bezichtigen...
De gondels werken met deze wind niet en 3 uur naar boven lopen om alleen maar in de wolken en de regen te lopen en geen uitzicht te hebben en daarna weer 3 uur terug naar beneden te moeten lopen met die stevige wind en in die regenbuien, dat slaan we maar over.
Morgen dan maar een 3e poging wagen (duim maar voor ons).

De Tafelberg is hét symbool van Kaapstad. Als er dikke wolken om de top heen hangen, zeggen de inwoners dat ‘de Tafel is gedekt’.

Marga, van harte gefeliciteerd en een leuke dag. Mitchel jij ook alvast van harte gefeliciteerd en maak er morgen samen een gezellig feestje van!!

Vandaag hebben we dus maar genoten van een heerlijk luierdagje.
We hebben eens goed bekeken welke optionele excursies we sowieso willen doen en welke niet (weten we gelijk hoeveel we nog extra moeten pinnen hihi).
Dus we hebben nuttige dingen gedaan.

We weten inmiddels dat de groep morgen pas rond 16.30 met vlucht EK 770 op Cape Town International Airport zullen landen (als ze geen vertraging hebben), vervolgens moeten ze door de douane en de koffers worden opgehaald. Daarna massaal pinnen om daarna met de reisleider (Marius) naar het hotel te komen.
Dat wordt dus geen vrije middag voor de groep die nu in het vliegtuig zit onderweg naar Dubai en daar morgen pas weer vertrekken naar Kaapstad. Veel plezier jongens met deze lange vlucht!
Hierdoor hebben wij nu een volle dag extra in Kaapstad in plaats van een halve dag waar we al op waren ingesteld.

Bied ook wel weer voordelen om eerder dan de groep aanwezig te zijn hoor.....
Wij weten dus dat we morgen moeten uitchecken om daarna alvast te worden ingecheckt als groepsdeelnemers. Heerlijk want dan kunnen we alvast de koffers in de nieuwe kamer zetten en hebben we dat ritueel morgenavond niet meer met de hele groep.
Die kunnen met een beetje geluk na het inchecken hun koffers op de kamer zetten en dan zullen we waarschijnlijk wel gelijk weg moeten om naar ons welkomstdiner te gaan.
Ook hebben wij het telefoonnummer nu al van de reisleider (altijd handig toch).

's middags als het even ietsje droger is gaan we lekker even uitwaaien en nog even de stad in om een heerlijke bak koffie en thee in Kaapstad te nuttigen. We zijn o.a. neergestreken bij Brownies en Downies (ja, die zit ook in Kaapstad).

We zijn voor het donker weer in het hotel en besluiten om daar lekker te eten (ditmaal niet op Waterfront vanwege het weer).
Na het eten (was heerlijk) nog wat gedronken in de bar/lounge en daarna weer terug naar onze kamer.
Daar is het alvast de spullen bij elkaar zoeken die alvast terug in de koffers kunnen, zodat we morgen alleen de toiletspullen nog moeten inpakken en de koffers klaar staan om naar onze nieuwe kamer te brengen.

Vandaag dus geen foto's, maar dat komt ruimschoots goed.

Voor nu alvast welterusten voor straks en tot ons volgende reisverslag.

Zolang we wifi hebben zullen we dit dagelijks doen.
Mochten we dus opeens een paar dagen geen bericht plaatsen, dan weten jullie dat we even wifi-loos zijn, maar dat wordt dan weer ingehaald zodra we wifi hebben.

Groetjes en liefs van ons vanuit een winderig en regenachtig Kaapstad.

• 16 September 2016 - 22:53

Pa En Ma:

nou morgen nog een dagje extra in kaapstad.misschien dan wel de tafelberg.ook hier is het weer omgedraaid. nog maar 21 graden. nu regent het pijpenstelen.geniet verder nog beiden en de groetjes van ons en vanaf de bank van ivo

• 17 September 2016 - 09:03

Ma:

fijn jullie zo te kunnen volgen
    er was ook ij ons veel regen
    maar nu ......het is droog
    veel liefs ma

• 17 September 2016 - 10:26

Hans & Jeannette :

Hoi Rychard en Bianca leuk om jullie zo te kunnen volgen. Jammer van het weer. Hopelijk kunnen jullie toch nog de Tafelberg op, want het uitzicht is echt schitterend. Veel plezier nog.
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes Hans & Jeannette

• 17 September 2016 - 10:41

Anita En Frank :

Hey hey,

Zal duimen dat de tafelberg vandaag wel lukt.
    Geniet ervan samen en later vandaag een leuke tijd met de groep die arriveert.

Groetjes van ons xxx

• 17 September 2016 - 13:44

Miranda:

hoi Rychard en Bianca, jammer van het weer! maar laat dat de pret niet drukken hoor! we hopen dat jullie snel wel naar de tafelberg kunnen. Hoop dat jullie een leuke groep treffen en samen mooie dingen gaan zien.

groetjes liefs Nico en Miranda.