Victoria Falls (Zimbabwe) - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu Victoria Falls (Zimbabwe) - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu

Victoria Falls (Zimbabwe)

Blijf op de hoogte en volg Rychard en Bianca

09 Oktober 2016 | Zimbabwe, Victoria Falls

Zondag, 9 oktober 2016
Vandaag gaat de wekker om 7.00 uur (we zijn allang wakker en zitten al aan een bakkie thee op ons balkon). Heerlijk genieten zo.
Ook horen we om 7.00 uur alweer de eerste helicopters vliegen van vandaag.
Om 7.45 uur zitten we heerlijk in het restaurant te ontbijten.
Om 8.45 uur staan we klaar bij de receptie (we gaan lekker buiten staan) voor onze excursie naar de Victoriria Falls.

De Victoria Watervallen met hun gigantische afmetingen zijn door de Unesco tot Werelderfgoed verklaard. We laten ons overweldigen door het watergordijn van meer dan 1700 meter breed, dat zich van ruim 100 meter hoogte naar beneden stort. Een onbeschrijflijk natuurwonder. Dit is het laatste spectaculaire hoogtepunt van onze uitgebreide rondreis, nu is het eind helaas echt in zicht.
Vanwege de droogte staan de watervallen droger en ook de watergordijnen zijn op sommige plekken niet zoals het wezen moet, maar zijn nog altijd spectaculair genoeg. Aan de Zambiaanse kant staan de watervallen helemaal droog horen we van onze gids. Van januari tot maart zijn de watervallen het hoogst en eigenlijk op zijn mooist. In november begint het regenseizoen (als er tenminste regen valt).
We hebben ondanks de droogte gewoon last van waternevel, maar niet zo erg dat we tot op ons onderbroek nat zijn.
Het is zonnig weer met een wolkje en de temperatuur is niets mis mee, het is nog altijd snoeiheet. Gelukkig hebben we vandaag een zacht windje.

De brug tussen Zimbabwe en Zambia staat ook wel bekend als de bungee jump brug.
De brug geeft een prachtig uitzicht over de canyon en een snelstromende rivier eronder (nu was het niet zo snelstromend, maar er kon wel geraft en gekanoot worden). Aangezien de brug 110 meter hoog is, is deze ideaal voor diverse activiteiten zoals zipline, bungee jump, swing, duospring. Dit is leuk om te zien maar om te doen, nee hoor daar passen wij voor.

Rond 11.45 uur zijn we weer terug bij het hotel en hebben de rest van de middag lekker voor onszelf. Heerlijk, niets moet en alles mag. We zetten de cameratas op onze kamer (die ze net willen gaan schoonmaken) en gaan daarna nog lekker wat fris halen bij de benzinepomp die aan de overkant van het hotel ligt. Heerlijk!!
Daarna eten we buiten op het terras hetzelfde als gisteren voor de luch en we lopen nog even door de tuin van het hotel de andere kant op, want die hebben we nog niet gezien.
Ook horen we daar de eerste bavianen al weer krijsen, ze zijn op zoek naar eten en kunnen daar aardig om vechten.
Vanmorgen bij het ontbijt hebben ze zelfs 2 appels van de tafel gekaapt bij Kees die buiten op het terras zaten.

Daarna gaan we lekker terug naar onze kamer (ze zijn inmiddels klaar) en we besluiten om alvast onze koffers opnieuw in te pakken voor morgen, zodat we morgenochtend alleen de laatste dingen nog moeten inpakken. Nu kunnen we dat lekker op ons gemakje doen en het moet toch gebeuren en hoeven we morgenochtend niet te gaan rennen en vliegen.

De hele dag hoor je helicopters vliegen die een rondje over de Victoria watervallen maken van ongeveer 12 minuten. Wij hebben het niet gedaan, want wij vonden het een beetje te duur. Namelijk 150,00 euro per persoon. Daar kan je een hoop andere leuke dingen voor doen!!

Straks nog even lekker douchen en ons klaarmaen voor het diner.

Om 19.00 uur moeten we klaarstaan bij de receptie, want dan gaan we met de hele groep naar Mama Africa in Zimbabwe, waar we ons afscheidsdiner hebben.
Dit een typisch Afrikaans restaurant, ze serveren Afrikaanse gerechten, er is live muziek, er is een souvenirswinkeltje en de aankleding is Afrikaans. Ja, dat kan niet anders dan gezellig zijn.

Om .... uur zijn we terug op onze kamer en maken we het reisverslag verder compleet en zetten het voor jullie online. (dit hebben we inmiddels al voor het eten gedaan).

Het was een warme dag, zonnig en een beetje bewolkt, beetje wind en een graadje of 38. Dat wordt dus echt wel afkicken in Nederland.

Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties en veel liefs en een dikke knuffel van ons uit Zimbabwe.
Welterusten voor allemaal en groetjes van de vakantiegangers die nog steeds met volle teugen genieten en eigenlijk nog niet terug willen komen naar Nederland, maar helaas is er een tijd van komen en gaan. Helaas moeten we er morgen toch echt aan geloven en zit ons grote avontuur er helaas weer op.

• 09 Oktober 2016 - 18:59

Frank & Anita:

Geniet van jullie laaste diner in Zuid Afrika.
    Met z'n alle een gezellige avond gewenst en een hele goede terugreis hè.

Knuffel xxx

• 10 Oktober 2016 - 09:56

Hans & Jeannette :

Hoi Rychard en Bianca jammer dat er niet zoveel water was maar ondanks dat zal het toch wel indrukwekkend geweest zijn. En ja aan alles komt een eind.
    Groetjes Hans en Jeannette