Victoria Falls (Zimbabwe) - Amsterdam - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu Victoria Falls (Zimbabwe) - Amsterdam - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu

Victoria Falls (Zimbabwe) - Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Rychard en Bianca

09 Oktober 2016 | Zimbabwe, Victoria Falls

Maandag, 10 oktober 2016

Vandaag gaat de wekker om 7.00 uur (maar natuurlijk zijn we allang weer wakker en zitten we buiten op het terras weer heerlijk van de ontwakende vogeltjes etc. te genieten onder het genot van een bakje thee).

Rond 7.45 uur ontbijten we nog eenmaal op Afrikaanse bodem in het restaurant, waar Herma en Frank zich later bij ons voegen.

Daarna gaan we terug naar onze kamer en pakken we de klamboe in en de laatste spulletjes in de koffers.

Om 9.30 uur moeten de koffers buiten de deur staan en om 9.45 staan we buiten te wachten op het busje wat ons naar het vliegveld brengt.
Dingdong.... stipt om 10.00 uur zijn we onderweg naar Victoria Falls International Airport.
Dit vliegveld is pas 4 maanden in gebruik.
Ook in Zimbabwe moeten we 3 uur van tevoren aanwezig zijn op het vliegveld.

Als we aankomen is het nog niet zo super druk, maar we kunnen nog niet inchecken. De balies gaan pas om 11.00 uur open. Dit wordt later weer met een kwartier verlengd, zodat we uiteindelijk pas om 11.15 uur kunnen gaan inchecken. Maar omdat het computersysteem eruit ligt, moeten ze alles handmatig doen, dus wij zijn heel blij dat wij vooraan de rij staan met inchecken. Achter ons zien we de rij namelijk groter en groter worden en komen er ook steeds meer bussen aan.
Uiteindelijk zijn we dan toch echt ingecheckt (alles bij elkaar hebben we hier maar liefst 20 minuten over gedaan).
De ruimbagage is weg en we hebben alleen de handbagage nog met ons mee te slepen.

Nog even wat drinken opmaken buiten en dan gaan we door de douane.
We worden aangehouden, want het nagelschaartje blijkt nog in de cameratas te zitten..... Probleem opgelost, nagelschaartje is acuut weggegooid.

Nog wat winkeltjes bekijken en dan is het wachten op het vliegveld en dat we kunnen gaan boarden.

Onze eerste vlucht gaat van Victoria Falls naar Johannesburg.
Vandaag vliegen we om 13.55 uur van Victoria Falls naar Johannesburg waar we om 15.35 uur aankomen. Dit natuurlijk allemaal onder voorbehoud en als we geen vertraging hebben.
Het vluchtnummer is BA 6282. Dus volg ons gewoon via http://nl.flightaware.com/live/flight/BAW6282

Uiteindelijk hebben we een kleine vertraging gehad en zijn we niet om 13.55 uur vertrokken, maar pas om 14:15 uur. En dat was geen pretje om te wachten in een snik, maar dan ook echt snik heet vliegtuig. We komen hierdoor pas om 16.01 uur aan in Johannesburg.

Zoek hieronder 10 oktober 2016 op en druk op play, dan zien jullie de route die we hebben gevlogen.

Aangekomen in Johannesburg moeten we eerst de koffers van de bagageband ophalen, dan door de douane en vervolgens moeten we naar de nieuwe incheckbalie en nogmaals door de douane. Omdat de koffers niet doorgelabeld konden worden naar Amsterdam vanwege de computerstoring op Victoria Falls hebben we nu 2 stempels in het paspoort gekregen (Johannesburg in en Johannesburg uit).

En dan begint het lange wachten. De volgende vlucht vertrekt volgens schema pas om 23.15 uur 's avonds (maandag 10 oktober) naar Amsterdam waar we om 10.20 uur aankomen (dinsdag 11 oktober). Dit natuurlijk allemaal onder voorbehoud dat we geen vertraging hebben. Het vluchtnummer is KL 0592.
Ook deze is gewoon te volgen via http://nl.flightaware.com Toets daar KLM in als vliegmaatschappij en KL 0592 of alleen 0592 als vluchtnummer.

Na een voorspoedige vlucht, met af en toe wat turbulentie komen we om
10.05 uur aan in Amsterdam in plaats van 10.20 uur.
Het eerste wat opvalt zijn de grijze wolken in Nederland.

Zoek hieronder 11 oktober 2016 op en druk op play, dan zien jullie de route die we hebben gevlogen.

Een nieuwe update volgt pas weer in Nederland.

• 09 Oktober 2016 - 19:48

Fam Bongers:

Veel plezier nog zo de laatste uurtjes daar :-)
    Goede terugreis en tot horens.
    Liefs van ons.

• 09 Oktober 2016 - 19:48

Anita:

Goede reis en veilige terugreis xxx

• 09 Oktober 2016 - 21:10

John En Carolien :

goede terug reis en we maken er zondag van boven aan jullie reis verslag
    slag hihi

• 09 Oktober 2016 - 23:30

Ma:

goede reis terug liefs ma xxx

• 10 Oktober 2016 - 06:48

Pa En Ma:

goede reis terug en tot morgen. knuffel van ivo en noa

• 10 Oktober 2016 - 10:00

Hans & Jeannette :

Hoi Rychard en Bianca een hele goede reis terug gewenst . Bedankt voor jullie leuke verslagen.
    Groetjes Hans en Jeannette

• 11 Oktober 2016 - 09:24

Miranda:

een hele goede reis! en tot snel x