Nata - Kasana (dag . met de groep) - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu Nata - Kasana (dag . met de groep) - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Rychard en Bianca - WaarBenJij.nu

Nata - Kasana (dag . met de groep)

Blijf op de hoogte en volg Rychard en Bianca

07 Oktober 2016 | Botswana, Kasane

Donderdag, 6 oktober 2016

Het wordt bijna traditie.....
Om 6.15 uur gaat de wekker en is het weer tijd om op te staan. Schoenen apart en koffers buiten de deur zetten voor we gaan ontbijten. Om 7.00 uur ontbijten en om 8.00 uur vertrekken.

Vandaag is onze laatste dag met Brian, hij zet ons vandaag af bij onze lodge voor de komende 2 nachten (we hebben een upgrade van hotel gekregen) en rijdt daarna terug naar Etosha, waar hij voor 3 dagen een reis moet overnemen van een collega.
Tijdens het rijden vullenn we dan ook een enveloppe voor Brian met een persoonlijke note op de enveloppe.

Het belooft vandaag weer een warme, hete dag te worden. De zon brandtt in ieder geval al goed.

Om 8.45 uur naderen we weer een check-ponint, maar ditmaal is het alleen om aan te geven of je melkproducten e.d. bij je hebt, dat hebben wij niet en dus kunnen wij zo doorrijden.

Vandaag moeten we zo'n 310 kilometer rijden.

We zien weer continue veranderende landschappen, mooie natuur om naar te kijken en om doorheen te rijden. Wel wordt alles nu weer groener. Niets geen behuizing, alleem maar bomen, struiken en grassen om je heen zo ver je ook kijkt, in diverse tinten groen, geel en bruin. En het verandert voortdurend.

We zien een hoornneusvogel (zwart met rode snavel, grote vogel) aan de kant van de weg.

Steeds weer veranderende landschappen en opeens zien we veel akkerbouw, dit blijkt mais te zijn (aan beide kanten van de weg en kilometers lang). Ze oogsten maar 1x per jaar en zijn nu in deze periode net bezig om alles weer in te zaaien voor het nieuwe jaar.

Ook rijden we langs een oefenterrein van militaren.

We zien onderweg weer de nodige dieren: struisvogels, roofvogels, olifanten, giraffen, impala's, springbokken, vogels en bavianen.

Om 10.25 uur is het al 36 graden en hebben we een plas- en rookstop. Helaas is er geen water om door te spoelen, dus de toiletten mogen niet gebruikt worden.
We rijden weer door en willen ons olifantenmomentje..........

Niet veel later is dat ook daadwerkelijk het geval en zien we een groep olifanten aan de kant van de weg etend bij bomen. We kunnen helaas niet stoppen.
Niet veel later hebben we ook ons giraffenmomentje............... Een groep van ongeveer 6 giraffen zijn aan de kant van de weg aan het eten, maar ook hier kunnen we helaas niet stoppen. Te gevaarlijk in beide gevallen. Buitenom dat genieten we toch volop! Het blijft gaaf die dieren zo te zien.

We zien veel vrachtverkeer op deze weg en dan opeens vanuit het niets 2 groepen olifanten van ongeveer 10 en 8 stuks (echt heel dichtbij, nog dichterbij als die vorige). We mogen niet uitstappen omdat ze te dichtbij onder bomen staan en de wind verkeerd staat. We willen geen aanval met 2 groepen olifanten.

Zo zit je dan heerlijk te genieten van je 2e olifantenmomentje en dan opeens pats boem, ongeluk en file, heel veel file.
Al het vrachtverkeer staat muur en muurvast. Gelukkig mogen auto's en bussen wel doorrijden (tenzij je naar Zambia moet).
Het vrachtverkeer staat vast omdat zij onderweg zijn naar de grens van Zambia en onderweg een pond moeten nemen om de rivier over te steken. Het is op dit moment een wachttijd van 6 dagen. Wij zien tot we de 1e afslag nemen zeker een file van 5 kilometer plus wat er daarna nog allemaal staat, behoorlijk in ieder geval!

Wij zien weer veranderende landschappen om ons heen en ook zien we weer gemeenschappen met stenen huisjes en beehive hutjes opdoemen, ook zien we veel bedrijvigheid. Aan de rechterkant hebben we de rivier die achter de begroeiing zichtbaar wordt.

In het stadje Kasana lopen veel bavianen, uitkijken dus.
Om 12.00 uur hebben we een kort luchstop in Kasana en we kijken of ze weer lekkere warme broodjes bij de Spar hebben, helaas is dat niet het geval, dus besluiten we om naar de KFC te gaan en daar een kip wrap met drinken te bestellen.

Dingdong, om 13.00 uur moeten we weer vertrekken om naar onze lodge voor de komende 2 nachten te gaan.

Het is inmiddels al 42 graden en het is echt heel erg vies warm en heet.

Om 13.15 uur komen we al aan in onze lodge. We krijgen een welkomstdrankje (mango sap) en krijgen de sleutels uitgereikt. We geven het kamernummer door bij de koffers en lopen alvast naar onze kamer toe. Wat een mooie kamer, en wat nog veel leuker is we hebben een terrasje met zicht op de rivier.
Sven, dit was een lodge voor jou geweest: gekko's, salamanders, vogels, bavianen, wrattenzwijnen, krokodillen, nijlpaarden en .......... jawel spinnen!!
Dit is echt een gafe, mooie plaats zeg. Alles in Afrikaanse sferen en wat een rust. Heerlijk!! We besluiten na een heerlijk bakje op ons terras te hebben gedaan even te gaan wandelen over het terrein van de lodge en genieten volop van de mooie omgeving.

De tijd gaat veel te snel en voor we het weten is onze vrije tijd alweer voorbij en moeten we alweer gaan douchen. Wegspoelen al dat vieze zweet. Een heerlijke douche en omkleden voor het avondeten.

We spuiten de klamboe in met DEET, want voorkomen is beter dan genezen en zetten de ventilator aan en hangen de klamboe al over het bed.

Om 19.00 uur halen we Frank en Herma op en lopen we met zijn 4-en naar het restaurant, waar we heerlijk buiten een tafeltje hebben. Het is een heerlijk lopend buffet met lokale gerechten, onder andere: maispap, impala, lam, rijst, gebakken aardappelen, groenten, penne, etc. Teveel om op te noemen.) Het was in ieder geval heerlijk en we hebben heerlijk genoten van het eten onder de Botswaanse sterrenhemel. We nemen nog een bakje thee op het terras en gaan daarna terug naar de kamer.

Rond 21.45 uur zijn we terug op de kamer, nemen nog een bakje thee en gaan daarna lekker slapen.

Nog even heerlijk liggen luisteren naar de nachtelijke geluiden om ons heen en dan slapen maar.

Het was een warme, hete dag, 42 graden.

We hebben volop genoten en genieten nog steeds met volle teugen.

Bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes en voor nu welterusten en tot de volgende keer.

• 08 Oktober 2016 - 10:56

Hans & Jeannette :

Hoi Rychard en Bianca wel apart dat jullie reisleider naar een andere groep moet. Zo te lezen hebben jullie het nog steeds prima naar jullie zin. Het zijn wel pittige temperaturen.